Mediefiltre
Kategorifiltre
2472 søgeresultater fundet på

Tjekliste til inspiration for god modtagelse - Klinisk undervisning
God modtagelse er et af de bærende elementer, når arbejds- og læringsmiljø skal tilgodeses. Brug tjeklisten som inspiration. I finder den her:

Til dig, som er leder
Dette værktøj er til dig, som er leder.. Med udgangspunkt i arbejdspladsens ressourcer kan du bruge værktøjet til at understøtte synergien mellem jeres arbejdsmiljø og klinisk undervisning.

Til dig, som er klinisk underviser
Dette værktøj er til dig, som er klinisk underviser. Værktøjet giver dig en håndsrækning med at understøtte og udvikle et godt arbejdsmiljø i forbindelse med klinisk undervisning.

Til dig, som skal i klinisk undervisning
Dette værktøj er til dig, som skal i klinisk undervisning Det kan hjælpe dig at overveje, hvad du forventer af din kliniske undervisning, og hvad som betyder noget for dig, dit arbejdsmiljø og din læring. Det kan su bruge værktøjet til.

Evaluering af BFA's arbejdspladsnære forløb
I 2020 blev der afsat et ekstraordinært tilskud til Branchefællesskaber for Arbejdsmiljø (BFA) til et initiativ, der skulle understøtte de nationale mål for arbejdsmiljøindsatsen. Initiativet var en del af puljen til forebyggelse af nedslidning og havde til formål at hjælpe arbejdspladser med at forebygge fysisk og psykisk nedslidning samt arbejdsulykker.

Forflytningsspil til hospital
Dette spil er skabt for at forbedre forflytningspraksis på hospitaler. Spillet bør anvendes, hvis forflytningspraksis eller kulturen omkring forflytning trænger til et lille løft.

Måling af arbejdspladsens sociale kapital
Formålet med dette værktøj er at få afdækket arbejdspladsens sociale kapital. Resultatet kan give en pejling af, hvor arbejdspladsen bør sætte ind for at forbedre den sociale kapital.

Analyse af systemer, rutiner og regler
Få indblik i hvad systemer, rutiner og regler i organisationen betyder for relationerne, og undersøg, hvorvidt de bidrager til den sociale kapital i organisationen.

Tjekliste om kerneopgaven
Via en række spørgsmål får lederen reflekteret over forskellige aspekter ved kerneopgaven, og på den måde tages et første skridt til at skabe klarhed over kerneopgaven på arbejdspladsen.

Observation af social kapital
Brug dette værktøj til at blive opmærksom på det samarbejde og den kommunikation, som finder sted i jeres gruppe under jeres møder – herunder hvordan tillid, anerkendelse, respekt og retfærdighed udøves i gruppen.

Vurder jeres relationelle koordinering
Værktøjet skaber en øget fælles indsigt i samarbejdet mellem forskellige faggrupper, teams eller afdelinger, og på dette grundlag kan der udvikles idéer til forbedringer af samarbejdet på tværs.

Hvordan samarbejder I om vigtige opgaver?
Brug dette værktøj til at sætte fokus på de relationer og arbejdsgange, som bør forbedres, når I er flere grupper, der samarbejder om den samme opgave. Det kan give øget indsigt i hinandens bidrag til opgaven og sætte fokus på, hvor der er brug for at styrke koordinering og samarbejde.