Mediefiltre
Kategorifiltre
2521 søgeresultater fundet på
Teamsamarbejde i praksis: Erfaringer fra fem uddannelsessteder
Få inspiration og ideer fra fem forskellige uddannelsessteder, som hver på deres måde har gode erfaringer med arbejdet i team.
Fem veje til bedre samarbejde i team i uddannelsessektoren
Udbyttet af teamsamarbejdet afhænger i meget høj grad af, hvordan det organiseres, praktiseres og ledes og af den interne kommunikation i teamet.
Fem almindelige problemer for team i uddannelsessektoren
Trivsel og resultater i teamet svækkes af uklare mål, manglende nytænkning og dynamik, konflikter samt frustrationer, når samarbejdet ikke løfter sig.
Regler og mere viden: Forebyggende og håndterende arbejde
Links og mere viden om når I er tæt på mistrivsel.
Håndtér høje følelsesmæssige krav med IGLO’en
ArtikelHøje følelsesmæssige krav er et vilkår i mange underviseres arbejde, som kan håndteres. Artiklen supplerer anbefalingerne i materialet ’Tæt på mistrivsel’.
Implementering af digital teknologi
Selv en fremragende teknologi, der understøtter kerneopgave, faglighed og relationer, kan få negative effekter for det psykiske arbejdsmiljø, hvis den ikke bliver implementeret ordentligt.
Digitalisering og relationerne
Digitalisering kan potentielt påvirke næsten alle relationer i arbejdet på uddannelsesinstitutioner – og den kan derfor få betydning for arbejdsmiljøet på mange måder.
Digitalisering og fagligheden
Digitalisering kan ændre det faglige indhold i arbejdet på flere måder, der alle kan få betydning for kvaliteterne i det psykiske arbejdsmiljø.
Digitalisering og kerneopgaven
Selv om digitalisering sjældent udfordrer den helt overordnede kerneopgave, kan den medføre forskydninger i hverdagen og påvirke meningen i arbejdet.
Stærkere fællesskaber i Aarhus Kommune
ArtikelAarhus Kommune har igangsat et fælles udviklingsprogram for hele børn & unge-området under overskriften 'Stærkere fællesskaber'. Programmet bygger på en 'mental model', som tager afsæt i principperne bag professionel kapital.
Professionel kapital: Konkrete erfaringer fra skolerne
ArtikelErfaringerne fra flere end 100 gymnasier, erhvervsskoler og VUC viser, at professionel kapital er et frugtbart begreb til udvikling af skolerne. Resultaterne sætter fokus på bl.a. ledelseskvalitet, samarbejde og kerneydelsen.
GL's værktøjspakke om professionel kapital
ArtikelGymnasieskolernes Lærerforening har udviklet et værktøj til kortlægning af den professionelle kapital på den enkelte skole samt metoder til at følge op på resultaterne.