Mediefiltre
Kategorifiltre
2521 søgeresultater fundet på
Akustik og forstyrrelse
Støj og forstyrrelse og fra kolleger, telefoner og aktiviteter i rummet er den væsentligste årsag til klager fra ansatte, der arbejder i åbne kontorer.
Bedre møder - Dagens oplevelse
Møder har potentialet til at være dagens bedste oplevelse for medarbejderne, mener Bo Krüger, der er ekspert i mødeledelse. Det er Nina Tange fra Danmarks Pædagogiske Universitetsskole enig i. Hun peger på, at enkle hjælpemidler kan skabe energi på møderne.
Redskaber og rammer i arbejdet med sygefravær
En god statistik for sygefravær, systematiske (og tidlige) samtaler med sygemeldte og fastholdelsesplaner er vigtige redskaber for at nedbringe fraværet.
Forstyrrende støj i dagtilbud og SFO
Mange pædagoger oplever at være udsat for forstyrrende støj i deres arbejdstid. Få overblik over, hvad I kan gøre, hvis I arbejder i dagtilbud eller SFO
Dæmp støjen: Tre hovedveje til mindre støj på arbejdspladsen
Der er tre overordnede måder at dæmpe støjen: Lav om på bygningen. Lav om på indretningen. Eller lav om på den måde, I bruger rummene. Som regel får I det bedste resultat ved at kombinere alle tre tilgange.
Fakta om støj på arbejdspladsen
Der er faste grænser for, hvor meget støj, man må udsættes for i arbejdet. Men støj kan stresse og forstyrre arbejdet, selvom den ligger under de formelle grænser. Hvornår støjen generer er også forskelligt fra person til person – mens børn er særligt følsomme.
Mere om fysisk aktivitet i arbejdstiden
I de senere år er der sket en stigning i, hvor mange der har ondt i ryggen, skuldrene og nakken. Forklaringen er formentlig, at vi har for lav fysisk kapacitet i forhold til arbejdets belastning.
Bedre ergonomi og færre smerter
Ergonomi i daginstitutioner og dagplejer. Specielt om arbejdet med de 0 - 3 årige.
Stress er et fælles ansvar
ArtikelAt forebygge og håndtere stress handler først og fremmest om at skabe balance med krav, arbejdsopgaver og ressourcer. Det involverer både den enkelte, ledelsen og arbejdspladsen som helhed.
Fakta om stress: Hvad er stress og hvordan opstår det?
ArtikelStress opstår, når der er ubalance mellem krav og ressourcer. Det kan være på arbejde - men privatlivets krav og kriser kan også udløse stress. Derfor har du selv og din arbejdsplads en fælles opgave i at forebygge stress.
Prioriter rengøringen og undgå dårligt indeklima
Et højt indhold af støv i luften kan give symptomer som irritation i øjne, næse og luftveje, infektioner i luftvejene, træthed, hovedpine og koncentrationsbesvær. Den bedste måde at bekæmpe problemer med støv i luften er at gøre ordentligt rent.
Flerstrenget indsats
Muskel- og skeletbesvær påvirkes af mange andre faktorer end de rent fysiske belastninger. Oplevelsen af smerter hænger også sammen med bl.a. samarbejde, indflydelse og ledelse. Derfor skal vi tænke bredere i forebyggelsen.