Mediefiltre
Kategorifiltre
2521 søgeresultater fundet på
5. Design af organisationer
Står I over for grundlæggende forandringer, kan I bruge værktøjet "Design af organisationer". Det kan være fusion med en anden arbejdsplads, nedskæringer eller større ændringer i opgaver og forpligtelser.<br /><br />Redskabet bidrager til en systematisk måde at udvikle og analysere en ny organisationsmodel. Og ledelsen får skabt overblik og klarhed over situationen og finder gode løsninger på organisering i fremtiden.
4. Scenarier
Problemstillingen afgør, hvilke metoder I skal bruge. Men ofte vil der være flere i spil. Nedenunder kan du læse mere detaljeret om en scenarieworkshop.
3. SWOT analyse
Hvor er stærke, og hvor er I svage?
2. Stemningskurver
Hvornår brænder du og dine medarbejdere for arbejdet?
1. Strategiformuleringsmodel
Skal I i gang med et stort langsigtet strategiarbejde på jeres arbejdsplads, kan dette værktøj være en god hjælp til at styre processen.
De 16 redskaber
Før musen hen over redskabet og læs en kort introduktion til det.
Systematik
Processer
Kommunikation, samarbejde, beslutninger og videndeling. Det er alt sammen processer, der foregår på arbejdspladsen og som helst skal fungere godt, for at medarbejderne trives. Derfor er det klogt at kigge på de enkelte processer ind i mellem: Hvordan fungerer vores samarbejde? Eller: Kan vi tilrettelægge vores arbejde mere hensigtsmæssigt?
Struktur
Strategi
Strategi drejer sig om:
Hvor er vi nu?
Hvor skal vi hen?
Hvorfor?
Hvordan?
Og med hvem?
Overblik - de fire hovedområder
De 16 redskaber er opdelt i fire hovedområder inden for ledelse:
Mål fugt og skimmel
Fjernrådgivning er en mulighed, hvis man skal måle, hvor der er fugt og skimmelvækst i en bygning, men ellers er det en god idé at benytte en fagperson til opgaven.