Gør status på en indsats

Del indhold:

Brug dette værktøj, hvis I er gået i stå med en indsats som arbejdsmiljøgruppe. Tjeklisten med 11 punkter kan give jer inspiration til at komme videre i jeres arbejdsmiljøarbejde.

Hvis I oplever, at I er gået i stå med en indsats, kan I danne jer overblik over mulige årsager i disse 11 vigtige tjeklistepunkter – og finde mulig inspiration til at komme videre. I udfylder tjeklisten hver for sig og sammenligner så jeres svar for at se, hvad det er, som holder jer tilbage - og hvordan I kan komme videre.

Brug værktøjet til at evaluere jeres arbejdsmiljøindsats – og til at lægge strategi for det videre arbejde. I kan også bruge værktøjet til at finde ud af, hvordan I inddrager arbejdspladsen i systematisk arbejdsmiljøarbejde.

Du skal forvente at bruge 10 minutter på forberedelse.

  • Læs værktøjet grundigt igennem: Sæt dig godt ind i materialet, så du kender formålet, indholdet og de enkelte trin.
  • Print arbejdsark: Overvej at printe arbejdsark og materialer, så deltagerne har noget fysisk at arbejde med og tage med sig. Sørg også for skrivegrej, flipover eller andet, I kunne få brug for.

Når I er færdige med at arbejde med værktøjet, skal I i arbejdsmiljøgruppen sørge for at afsætte tid til at følge op på diskussionen og beslutte, hvem der gør hvad, hvordan og hvornår.

Vil du vide mere?

Vil du arbejde med andet og mere for at komme godt i gang med arbejdsmiljøarbejdet, så se publikationen "På forkant". 


Senest revideret den 27. juni 2025