Du vil møde 400 fagfæller og derudover få:
  • Et styrket fagligt fællesskab om arbejdsmiljø.
  • 3 stærke faglige oplæg i plenum.
  • 12 workshops med solide eksperter i relevante emner.
  • 7 miniplenums ved erfarne oplægsholdere, forskere med videre. 
  • Adgang til arbejdende udstilling med hjælpemidler,
    for eksempel indenfor forflytning, akustik, indretning,
    lys, luft og bevægelse m.m.

Vi glæder os til at se jer!

Tilmeld jer her
Del: - -

Værktøj 2: Arbejdsbøger

I kan bruge arbejdsbøger til at identificere belastninger i den nuværende arbejdspraksis. Grundideen i værktøjet er, at billeder af arbejdsprocesser kommenteres ved hjælp af farvekoder.

Det skal I bruge:

  • Kamera
  • Printer
  • Tusser

Sådan gør du:

Tag billeder af forskellige arbejdssituationer/arbejdsstillinger, som du mener er særligt vigtige eller problematiske i dit arbejde.

Billederne printes ud og kommenteres ved hjælp af farver. Eksempelvis kan rød markere arbejdsmiljømæssige problemstillinger, mens grøn kan markere løsninger eller andet, der ønskes bibeholdt. Gult kan tilsvarende markere opmærksomhedspunkter, som vist på billedet ovenfor (husk du skal have tilladelse fra dem du bruger i foto eller video).

Vejen videre:

Præsenter billederne og kommentarerne for kollegerne, arbejdsmiljørepræsentanten, lederen og eventuelt den eksterne arbejdsmiljørådgiver og tal om arbejdssituationen på billedet:

  1. Hvad er problematisk og hvorfor?
  2. Hvordan kan arbejdssituationen gøres bedre?
  3. Hvad skal man være opmærksom på og hvorfor?

Diskuter i fællesskab, hvordan de gode løsninger kan anvendes andre steder, og hvordan I kan afhjælpe belastninger i arbejdet.

Beslut, hvad I skal gøre, hvem der skal gøre det og hvornår.


Senest revideret den 29. april 2021