Mediefiltre
Kategorifiltre
2472 søgeresultater fundet på
Dialogkort: Forebyg mobning på arbejdspladsen
Mobning er et problem, der skal løses af hele arbejdspladsen. Med dette værktøj får I en dialog om de situationer, der kan føre til mobning. På den måde kan I styrke det gode kollegaskab og forebygge mobning på jeres arbejdsplads.
Vær en støtte for hinanden i de svære følelser på arbejdet
PublikationNår man arbejder med mennesker kan man opleve, at der stilles høje følelsesmæssige krav i arbejdet. Med værktøjet her kan I arbejde trygt og systematisk med at håndtere svære følelser på arbejdet.
Forflytningsblomsten - Styrk jeres forflytningspraksis
Forflytninger er en stor del af arbejdsdagen for mange, der arbejder inden for social- og sundhedsområdet, og kan være forbundet med udfordringer i arbejdsmiljøet. Med værktøjet ’Forflytningsblomsten’ får I hjælp til at udpege årsager til de udfordringer I står med og finde konkrete løsninger.
Undersøg jeres arbejdsfællesskab
Som kolleger er I afhængige af hinanden for at løse de fælles opgaver. Med dette dialogværktøj undersøger I styrker og svagheder ved jeres arbejdsfællesskab. Et stærkt arbejdsfællesskab sikrer blandt andet en effektiv opgaveløsning, faglig udvikling og trivsel.
Omvendt brainstorming – kom godt fra start med energi og humør
Alle arbejdspladser gennemgår forandringer, hvilket kan skabe utilfredshed eller utryghed blandt medarbejdere. Det kan være implementering af nye systemer, arbejdsgange eller omstruktureringer. Står I over for en mindre eller større forandring, så kan værktøjet ’Omvendt brainstorming’ være en hjælp.
Coherence between learning and working environment strengthens well-being and motivation in training
Students' well-being, learning and motivation for a professional working life are often linked to experiences from their training. Training planned with room for learning, where students are trained and become good practicians with a focus on the organization, instruction, use of aids and technology, helps to give students a foundation for the profession and offers important experience linked to the working environment.
Sammenhæng i lærings- og arbejdsmiljø styrker trivsel og motivation i oplæring
Elevers trivsel, læring og lyst til et professionelt arbejdsliv er ofte forbundet med oplevelser fra deres oplæringsforløb. Oplæring planlagt med læringsrum, hvor eleverne trænes og bliver gode til praksis og med fokus på arbejdets organisering, instruktion, brug af hjælpemidler og teknologi, er med til at give eleverne et fundament for professionspraksis og en oplevelse af arbejdsmiljøets betydning for kerneopgaven.
Sæt fokus på kerneopgaven og prioritér jeres arbejdsopgaver
Hvad er vigtigst at få gjort, når tiden er knap? Det kan der være forskellige forståelser af på arbejdspladsen. Derfor kan det være nødvendigt at tale om, hvordan I samarbejder og prioriterer opgaver for at sikre et sundt arbejdsmiljø.
Til dig som elev
Til dig, der snart skal i oplæring inden for social- og sundhedsområdet:
Med lidt forberedelse kan du få en god start i oplæring. Vi har udviklet et forløb, som med film, quiz og inspiration vil hjælpe dig til at få din oplæring til at foregå i et godt lærings- og arbejdsmiljø.
Til dig som kollega
Som kollega til elever bidrager du til elevernes trivsel og læring. Du og dine kollegaer er med til at skabe rammerne og det gode arbejdsmiljø, så eleven har mulighed for at lære og udvikle sig - fagligt og socialt.
Til arbejdsmiljøgruppen
Som arbejdsmiljøgruppe har I fokus på arbejdsmiljøet, når en elev starter i oplæring. Den daglige drift skal fungere, samtidig med at eleven lærer nyt. Jo større sammenhæng, der er mellem læringsmiljø og arbejdsmiljø, jo bedre.
Til dig som lokal leder
Det påvirker arbejdsmiljøet, når en elev træder ind ad døren. Den daglige drift må fungere, samtidig med at eleven lærer nyt. Her er din opmærksomhed væsentlig. Som leder er du med til at styrke rammerne for, at der er et fagligt rum for læring og et godt arbejdsmiljø.