Mediefiltre
Kategorifiltre
2470 søgeresultater fundet på

11. Omgangstone

Hvordan taler I sammen på jeres arbejdsplads? Omgangstonen på en arbejdsplads er vigtig for, om medarbejderne trives og føler sig godt tilpas. Ved at sætte fokus på omgangstonen og hvordan den kan gøres bedre, kan I forebygge stress.

10. Tæm Trælserne

"Trælsere" er forhold i arbejdet, som gør arbejdsdagen unødigt belastende og stressende. Det giver energi at komme af med dem. Brug Tæm trælserne på et personalemøde, et ledermøde eller et andet møde med ledere og medarbejdere.

9. Brown Paper metoden

Brown Paper metoden er god, hvis I har problemer med tidsfrister, flaskehalse osv. i jeres arbejdsgange. Metoden kan både bruges til at beskrive, hvordan det ser ud i dag, og hvordan I ønsker arbejdsgangen fremover. Alle workshopdeltagerne bidrager på lige fod, og det giver en fælles forståelse for processen og eventuelle forbedringer.

8. Teamdialog – få dit hold til at spille sammen

Spiller I som et hold? <br> Grupper udvikler sig over tid og skal gennem en proces, før de bliver effektive, og samarbejdet glider af sig selv. En fusioneret afdeling kan fx opleve, at det nye hold skal lære at spille sammen, og at det godt kan tage noget tid og kræve en indsats af alle.

7. Praksisfællesskaber

Hvordan fungerer jeres praksisfællesskaber? I kan bruge Ledelse og læring i praksisfællesskaber til at sætte fokus på de muligheder og udfordringer, uformelle strukturer skaber, når I udfører opgaver i praksis.

6 Anerkendende møde

Forsvinder det, der fungerer godt ved jeres arbejdsplads i brok og mindre problemer, så kan et anerkendende møde være en vej til at få øje på det, der allerede fungerer og bygge videre på det.

5. Design af organisationer

Står I over for grundlæggende forandringer, kan I bruge værktøjet "Design af organisationer". Det kan være fusion med en anden arbejdsplads, nedskæringer eller større ændringer i opgaver og forpligtelser.<br /><br />Redskabet bidrager til en systematisk måde at udvikle og analysere en ny organisationsmodel. Og ledelsen får skabt overblik og klarhed over situationen og finder gode løsninger på organisering i fremtiden.

4. Scenarier

Problemstillingen afgør, hvilke metoder I skal bruge. Men ofte vil der være flere i spil. Nedenunder kan du læse mere detaljeret om en scenarieworkshop.

3. SWOT analyse

Hvor er stærke, og hvor er I svage?

2. Stemningskurver

Hvornår brænder du og dine medarbejdere for arbejdet?

1. Strategiformuleringsmodel

Skal I i gang med et stort langsigtet strategiarbejde på jeres arbejdsplads, kan dette værktøj være en god hjælp til at styre processen.

De 16 redskaber

Før musen hen over redskabet og læs en kort introduktion til det.